Konwenty Południowe - Gry elektroniczne

Kolejne niechciane wyskakujące okienko, jednak Unia Europejska wymaga od nas, byśmy poinformowali Cię o wykorzystywaniu i zjadaniu twoich ciasteczek (cookies) oraz wykorzystywaniu Twoich super tajnych danych. Robimy to tylko po to, by zwiększyć komfort i funkcjonalność portalu oraz dlatego, że jesteśmy głodni i lubimy ciasteczka. Zgodnie więc z Polityka Prywatności, czuj się poinformowany nasz drogi użytkowniku.

Paszport „Polityki” to nagroda ustanowiona przez tygodnik „Polityka” i przyznawana za twórczość artystom z całego kraju. Rozdanie Paszportów odbywa się corocznie od 1993 roku.
Od 2016 roku do kategorii: Literatura, Film, Teatr, Muzyka poważna, Muzyka popularna oraz Kreator Kultury dołączyła również Kultura Cyfrowa. Pierwszymi laureatami w tej kategorii byli twórcy z 11 bit studios („Frostpunk”), Piotr Iwanicki (członek teamu odpowiedzialnego za „Superhot”) oraz Michał Staniszewski ze studia Plastic (producent gier konsolowych „Linger in Shadows”, „Datura” i „Bound”).

Nominowanym w tej kategorii za 2019 rok jest Dawid Ciślak za grę „We. The Revolution” wydaną przez studio Polyslash oraz „Za pokazanie na przykładzie rewolucji francuskiej mechanizmów korumpowania i zastraszania sędziów oraz – dzięki błyskotliwemu wykorzystaniu potencjału interaktywnego medium – za zmuszenie odbiorcy do konfrontacji z własnym sumieniem”.

„We. The Revolution” to narracyjna gra indie z gatunku strategii/przygody, której akcja rozgrywa się w XVII-wiecznym Paryżu podczas rewolucji francuskiej. Gracz wciela się w rolę sędziego Trybunału Rewolucyjnego, a jego zadaniem jest osądzanie rewolucjonistów, antyrewolucjonistów oraz przestępców i obywateli, ale rozgrywka nie ogranicza się tylko do wydawani wyroków – poza salą rozpraw jesteśmy odpowiedzialni za życie prywatne naszego sędziego oraz jego działania polityczne. Najbardziej wyróżniającym elementem gry jest grafika utrzymywana w stylistyce polygon art.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy i liczymy, że gry komputerowe będą cieszyć się coraz większym uznaniem.

Zdjęcie: Leszek Zych dla tygodnika „Polityka”

Dawid Ciślak

Odsłony: 158

Wczoraj wieczorem CD PROJEKT RED na swoim Twitterze wydał komunikat, z którego wynika, że premiera gry zostaje przesunięta na 17 września 2020 roku. Jak podają REDZI, gra jest już w zasadzie skończona i grywalna, ale wymaga szlifów i poprawek. Studio nie chce wydawać tytułu, który nie jest „kompletny”.

Pełna treść komunikatu poniżej:

Chcielibyśmy Państwu przekazać ważne informacje dotyczące daty wydania gry Cyberpunk 2077.

Dzisiaj postanowiliśmy przesunąć premierę z kwietnia na 17 września 2020.

Gra jest kompletna i można ją przejść od początku do końca, czeka nas jednak jeszcze wiele pracy.
Night City jest ogromne, zróżnicowane i pełne przygód; biorąc pod uwagę jego skalę i złożoność uznaliśmy, że potrzebujemy więcej czasu, aby zakończyć testowanie, usunąć usterki i nadać grze ostateczny szlif. Chcemy, aby Cyberpunk 2077 był ukoronowaniem naszej pracy na obecnej generacji konsol. Dzisiejsza decyzja da nam kilka cennych miesięcy, których potrzebujemy, by gra mogła zasłużyć na miano doskonałej.

Będziemy Państwa regularnie informować o naszych postępach.

Do zobaczenia w Night City!

Pod tekstem podpisali się Marcin Iwiński (CO-FOUNDER) oraz Adam Badowski (HEAD OF STUDIO).

Czy jest to dobry ruch ze strony CD PROJEKT RED? Lepiej chyba wydać lepszy produkt później, niż poprawiać go już „na produkcji”, jak to mają w zwyczaju niektórzy wydawcy.

cyberpunk 2077

Odsłony: 151

Jakiś czas temu pisaliśmy o nowym projekcie od GOG.COM - polskiej platformy z grami - GOG GALAXY 2.0. Jest to kolejna aplikacja przechowująca twoją bibliotekę gier, ale wyróżnia ją jedna cecha. Potrafi ona synchronizować zbiory z innych platform! Obecnie są to:

  • Xbox Live
  • Epic Games Store
  • Origin
  • PlayStation Network
  • Steam
  • oraz Uplay

Możecie wziąć udział w otwartej becie już teraz, pobierając GOG GALAXY 2.0 z tego linku. Platforma działa z Windowsem 8 oraz nowszymi, a nawet na Mac OS X. Wstępne testy redakcji, gdzie połączono Epic Games Store, Origin, Steam i Uplay wskazują na to, że wszystko działa poprawnie. Aplikacja pokazuje również, ile gier i osiągnięć posiadamy na jakiej platformie oraz ile czasu zmarnowaliśmy spędziliśmy na graniu.

A jak wyglądają Wasze statystyki?

gog galaxy

Odsłony: 291

Zdawałoby się, że przygody w wiedźmińskim uniwersum dobiegły końca. „Wiedźmin 3: Dziki Gon” domknął wszystkie wątki związane z postacią Geralta z Rivii, a sama marka udała się na zasłużoną emeryturę.

Raport dla inwestorów przygotowany przez spółkę CDPR mówi jednak coś zgoła innego – deweloperzy nie spoczną na laurach i mają zamiar uczynić z „Wiedźmina” i „Cyberpunka” linie produktowe. Potwierdza to także prezes studia, Adam Kiciński, w wywiadzie dla serwisu parkiet.com

Na „Wiedźmina 4” i kontynuację historii Białego Wilka nie mamy co liczyć, ale CDPR z pewnością nas zaskoczy.

Źródło grafiki: CD Projekt

witcher

Odsłony: 418

Wrocławskie studio The Dust podpisało umowę w sprawie serii gier na podstawie przygód inkwizytora Mordimera Madderdina. Nad pracami ma czuwać sam autor, czyli Jacek Piekara. W wykreowanym przez niego świecie Jezus, zamiast zmartwychwstać, zszedł z krzyża i rozgromił swoich oprawców. W wyniku tego wydarzenia religia została oparta na karze i bezwzględności. Ludzie z kolei modlą się słowami: „Wilku Boży, który zagryzasz grzechy świata, zmiłuj się nad nami”.

Założenia projektu są bardzo ambitne. W przeciągu kilku lat twórcy zamierzają stworzyć grę na PC, konsole i urządzenia mobilne przeznaczoną dla starszej młodzieży i dorosłych. Oto wypowiedź Jacka Piekary:
„W świecie, w którym <<ludzie widzieli już wszystko>> chcemy im pokazać: nie, tego jeszcze nie widzieliście. Chcemy im powiedzieć: zaprowadzimy was do miejsc, w których przeżyjecie unikalne przygody i w których spotkacie ludzi, o których na dobre czy na złe, będziecie myśleli jako o wrogach albo przyjaciołach z krwi i kości. Chcemy was zabrać nie tylko na przygodową karuzelę, ale również na emocjonalny rollercoaster. I jeśli zejdziecie z niego uczuciowo obolali i poharatani, to pamiętajcie: właśnie o to nam chodziło!”

Odsłony: 277

Jednymi z najbardziej irytujących rzeczy w życiu gracza są platformy. Ich różnorodność, mimo wielu zalet, potrafi niezmiernie irytować, zwłaszcza jeśli jest się w posiadaniu bogatej biblioteki gier. Łatwo się pogubić i trzeba zastanawiać się, którą pozycję mamy na której platformie. Nie pomagają też tytuły ekskluzywne, wymuszające na nas instalację kolejnych launcherów. 

Brzmi jak problem nie do rozwiązania. I pewnie taki by był, gdyby nie kosmiczny promyczek nadziei – GOG Galaxy 2.0. Aplikacja ma importować w jedno miejsce gry ze wszystkich platform, oferując przy okazji cały wachlarz udogodnień. Rankingi, jedna lista znajomych, czat, statystyki, dzięki którym poznamy wszystkie nasze osiągnięcia i czas gry, możliwość personalizacji i śledzenia nadchodzących premier – wszystko dzięki jednemu programowi na PC i konsole.

GOG Galaxy 2.0 wciąż jest w fazie produkcji, ale niecierpliwi mogą zapisać się do testów beta. Wystarczy wejść na stronę gogalaxy.com i mieć wcześniej utworzone konto GOG.

GOG Galaxy

Odsłony: 317

O nowej grze studia CD Projekt RED zrobiło się głośno 10 stycznia 2018 roku, kiedy na Twitterze deweloperów pojawiło się słynne *beep* – był to pierwszy wpis od 5 lat. Później poszło już z górki: na E3 zaprezentowano trailer, a zarówno strona, jak i fanpage studia odżyły. Regularnie udostępniane są różne grafiki koncepcyjne, zdjęcia figurek i fanarty, a od niedawna można również zamówić oficjalny merch produkcji.

Po tak długim budowaniu emocji i oczekiwaniu na tegorocznym E3 poznaliśmy wreszcie datę premiery gry. Będzie to 16 kwietnia 2020 roku. W ramach ciekawostki dodamy, że zapowiedź przedstawił Keanu Reeves.

Poza tym udostępniony został również trailer.

Od dzisiaj grę możecie kupić przedpremierowo na stronie cyberpunk.net na platformę Xbox One, PS4 oraz PC.

Źródło grafiki: https://www.cyberpunk.net/us/pl/

Cyberpunk 2077

Odsłony: 337