dworkop_elo

Sławek „dworkop_elo” Dworak

Gra: Fallout 76
Imię i nazwisko: Sławek Dworak
Nick: dworkop_elo
Kraj pochodzenia: Polska
Rok urodzenia: 1992
Kanał na YouTube: dworkop_elo

 

 

W Falloucie 76 nie brakuje zdolnych i ambitnych - zarówno graczy, jak i twórców. Dlatego też nie mogliśmy sobie odmówić wywiadu z dworkop_elo, który prowadzi największy polskojęzyczny kanał poradnikowy do tej gry. Jakie są jego inne projekty, co planuje dalej i czym się zajmuje poza Falloutem? Dowiecie się tego z niniejszego wywiadu!

Wywiad

Alchelor: Cześć! Początki Twojego kanału sięgają około dziewięciu miesięcy wstecz, kiedy to nagrywałeś swoje projekty CAMP. W samego Fallouta 76 grasz na pewno dłużej. Ile dokładnie?

dworkop_elo: Cześć! To fakt, w samego Fallouta 76 gram zdecydowanie dłużej, bo prawie drugie tyle. ;) Dokładnie zacząłem grać w 76 w marcu 2019 roku. ;)

A: Czyli nie od premiery, ale całkiem niedługo po niej. Nie zniechęciły Cię opinie, jakie krążyły wtedy o produkcji?

d_e: Nigdy nie interesowały mnie opinie innych odnośnie do tego, co jest fajne, a co – niekoniecznie. Najważniejsze, żeby dobrze się bawić. :) Owszem, gra miała błędy i dalej różne kwiatki możemy spotkać, ale czy inaczej jest w innych produkcjach? Najważniejsze, żebym to ja, wybierając sobie grę, czerpał z niej fun i się dobrze bawił. ;)

A: Jesteś graczem PlayStation 4. To jedyna platforma, na której grasz lub grałeś w Fallout 76?

d_e: Nie, PS4 to moja główna platforma, ale od czasu otrzymania zaproszenia na PTS, jeszcze przed Wastelanders, na przełomie lutego/marca kupiłem sprzęt, by móc cieszyć się tą grą również w wersji PC. :) Tak więc gram na dwóch platformach, czyli PS4 i PC. :)

A: Widzisz jakieś znaczące różnice między wersją konsolową a PC? Czy to w samej rozgrywce, czy w zachowaniu społeczności, a może i w mechanice?

d_e: Społeczność konsolowa w naszym kraju stanowi mniejszy procent całości niż na całym świecie, moim zdaniem. Główna różnica to przede wszystkim ograniczenia obecnej generacji konsol odnośnie do rozdzielczości, jakości tekstur, limitu klatek na sekundę, jak również do ogólnej mocy obliczeniowej względem PC. Mam nadzieję, że ulegnie to pozytywnej zmianie przy PS5/Xbox Series X. A odnośnie do społeczności: to, że nasza konsolowa społeczność jest mniejsza, nie znaczy, że działa mniej prężnie od swoich siostrzanych na PC. :)

A: Na swoim kanale, po prezentacjach projektów CAMP, przeszedłeś do poradników. Co Cię popchnęło do tworzenia takiego contentu?

d_e: Pierwszym poradnikiem było „Oswajanie zwierząt i stworzeń”, w którym chciałem Polakom pokazać, jak można to zrobić w sumie w prosty sposób. Nie każdy wiedział, jak do tego się zabrać, więc chciałem zademonstrować, że jest to świetna atrakcja w naszym CAMP, która świetnie sprawdzić się może jako uzupełnienie naszych systemów obronnych. Był to wtenczas temat bardzo mało popularny w naszym kraju. Późniejsze poradniki są odpowiedzią na najczęściej powtarzające się pytania na polskich grupach społecznościowych – po prostu wychodzę ludziom naprzeciw, by nie musieli trudzić się tłumaczeniem zagranicznych materiałów, a wszystko w miarę możliwości mogli mieć w swoim rodzimym języku.
Reasumując: lubię pomagać ludziom. ;))

A: Szczytny cel! Faktycznie Twoje poradniki często trafiają w najczęściej poruszane kwestie i są bardzo konkretne i rzeczowe. Angażujesz się też w projekt Krypta 76, czyli sporo czasu poświęcasz grze. A jak wygląda Twoje życie zawodowe? Czym się zajmujesz na co dzień?

d_e: Na co dzień jestem mężem i ojcem dwóch córek. :) Poza tym jestem przedstawicielem handlowym, aktualnie od dwóch tygodni poszukującym pracy w zawodzie – niestety: COVID i redukcja etatu. Świetnie, że zauważyłeś, że moim wcześniejszym projektem jest właśnie Krypta 76 PS4 Polska, która rozrosła się również swoją ideą na pozostałe platformy, czyli Xbox i PC. :)

A: Więc Krypta to Twój twór? Jak więc doszło do fuzji z projektem FED? Czy to po prostu współpraca mająca pomóc obu projektom i uzupełnić ich braki?

d_e: Krypta jako spójny organizm dla społeczności Fallout 76 była moim małym marzeniem. Współpraca z FED natomiast zaczęła się tuż przed otwarciem ich strony, w której tłumaczenie wraz z ekipą ode mnie mieliśmy swój wkład. :)
Od tamtego czasu staramy się, dzięki owej współpracy, wychodzić graczom na przeciw poprzez dostarczanie wiedzy i sprawdzonych informacji, tak by nie musieli inwestować swojego czasu na badania i rozgryzanie nurtujących kwestii. :)
Natomiast Krypty w zamyśle mają być domem, gdzie każdy jest równy, a głos każdego ma znaczenie. :) To są miejsca, gdzie prócz handlu i rozmów o grach, możemy znaleźć kompanów do wspólnych przygód, wiedząc, że po drugiej stronie tak zwanego kabelka jest człowiek z tej samej platformy. :)

A: Pozostaje więc trzymać kciuki za sukces i dalszy rozwój projektu. Jakie jest Twoje ogólne wrażenie z gry w Fallouta 76? I czy miałeś już wcześniej styczność z serią? Jeżeli tak, to jak dobrze znasz ten setting?

d_e: Dzięki! Może to wydać się zabawne, ale wcześniej w sumie grałem tylko w czwórkę, jednakże Lore i historię serii całej znam. :)
A jak oceniam grę? Po prostu świetnie się bawię z ekipą, budując CAMP-y, jak również tworząc poradniki i pomagając innym zrozumieć grę. :)
A Fallout 76 wbrew pozorom ma bardzo ciekawa fabułę. :) Eksploracja sprawia mnóstwo frajdy. :)

A: Pytanie na koniec. Pobawmy się we wróżbitów. Jak myślisz: jak – i czy w ogóle – wykupienie spółki ZeniMax (właściciel: Bethesdy) przez Microsoft wpłynie na samego Fallouta 76?

d_e: Heh, dobre pytanie. Co będzie, to zobaczymy, natomiast moim zdaniem zakup ZeniMax przez Microsoft nie powinien mieć negatywnego skutku dla Fallouta 76, ponieważ Gigant z Redmond nie ingeruje (z tego, co mi wiadomo) w pracę swoich studiów. Pomóc może na pewno budżet, który będzie dużo większy, bo nie ukrywajmy, MS takim dysponuje. Natomiast szerzej, według tego, co wyczytać możemy na oficjalnej stronie Bethesdy, dalej oni będą zajmować się swoimi tytułami, więc reasumując: patrzę z nadzieją w przyszłość i myślę, że będzie tylko lepiej. :)

Tagged Under