Konwenty Południowe - "I AM ZOMBIE" po polsku

Kolejne niechciane wyskakujące okienko, jednak Unia Europejska wymaga od nas, byśmy poinformowali Cię o wykorzystywaniu i zjadaniu twoich ciasteczek (cookies) oraz wykorzystywaniu Twoich super tajnych danych. Robimy to tylko po to, by zwiększyć komfort i funkcjonalność portalu oraz dlatego, że jesteśmy głodni i lubimy ciasteczka. Zgodnie więc z Polityka Prywatności, czuj się poinformowany nasz drogi użytkowniku.

Dzisiaj znów będzie o patronacie. Jednak jest to patronat dość nietypowy, bowiem nie dotyczy on żadnego konwentu, ani podobnego wydarzenia. Jest to patronat nad startującą dziś akcją. Akcją, która ma na celu zebranie funduszy potrzebnych do przetłumaczenia gry “I AM ZOMBIE” na nasz język ojczysty. A czym jest “I AM ZOMBIE”? W dużym skrócie jest to nowy system RPG, stworzony przez Marka Rein-Hagena, znanego wcześniej jako twórca “Świata Mroku”, a także opartego na nim systemu “Wampir: Maskarada”.

 

“Wampir: Maskarada” w czasie swojego wydania był tytułem świeżym, wręcz innowacyjnym. Odbiegał on bowiem od standardowych systemów RPG, w których główny nacisk kładziony był na przeczesywanie bezkresnych lochów i walkę z hordami potworów. W “Wampirze” gracz stawał po drugiej stronie barykady, wcielając się w pijącą krew ofiarę klątwy, która musi ukrywać się wraz z resztą swego rodzaju przed zwykłymi śmiertelnikami, gotowymi bez wahania zniszczyć ją i cały jej świat.

 

Podobnie ma się sprawa w przypadku systemu “I AM ZOMBIE”. System ten ponownie daje grającemu możliwość wcielenia się w istotę przez wielu uważaną za złą, w tym przypadku żywego trupa. Nie da się ukryć, że temat zombie w ostatnich latach był niezwykle intensywnie eksploatowany, jednak omawiany tytuł nadaje mu nowy wymiar, jakże ostatnio potrzebny. Nie myślcie jednak, że Wasze zombie to bezmyślne warzywo, o nie. Tutaj stajecie się jednym z Toksyków, osobnika jednego na tysiąc, którego wirus nie zamienił w głupiego potwora, a wszedł z jego ciałem w swoistą symbiozę. Dzięki temu Toksyk nie tylko zachował własną świadomość, ale zyskał też nadnaturalne moce, które pomagają mu przetrwać w świecie za wszelką cenę usiłującemu go unicestwić. Nie będziemy jednak wdawać się w konkretne szczegóły, bo te możecie znaleźć w naszej recenzji. Nadmienimy tylko, że gra ta odchodzi od tworzenia własnej postaci i trzymania się wielu sztywnych reguł. Mamy tutaj za to do czynienia z elastycznym systemem “Axiom Null” i mechanice “dobierz pięć kart”, dzięki czemu możemy w pełni skupić się na rozgrywce i tworzonej historii.


Gra wydana została przez Make Believe Games, wydawcą polskim jest natomiast Lynx Games. Tytuł jednak pojawił się jedynie w wersji angielskiej, co właśnie chce zmienić startująca dziś akcja croudfundingowa. Celem zbiórki jest przetłumaczenie całego “I AM ZOMBIE”, czyli Przewodnika (Field Manual) oraz Niezbędnika drużyny (Play kit) na język polski. Mało tego, dzięki wspólpracy z Markiem Rein-Hagenem, planowane jest umieszczenie Polski na mapie świata “I AM ZOMBIE”, dzięki dopisaniu do Przewodnika nowego rozdziału, opartego o polską kulturę i historię. Samo wydanie planowane jest na czwarty kwartał 2017 roku, jednak już teraz możecie ów projekt wesprzeć. Gorąco zachęcamy do wejścia na stronę wydawcy i zapoznanie się ze szczegółami. Ze swojej strony zapewniamy, iż będziemy śledzić poczynania projektu i na bieżąco Was o nich informować.

 

page 16 17 632x859 331x450