Kolejne niechciane wyskakujące okienko, jednak Unia Europejska wymaga od nas, byśmy poinformowali Cię o wykorzystywaniu i zjadaniu twoich ciasteczek (cookies) oraz wykorzystywaniu Twoich super tajnych danych. Robimy to tylko po to, by zwiększyć komfort i funkcjonalność portalu oraz dlatego, że jesteśmy głodni i lubimy ciasteczka. Zgodnie więc z Polityka Prywatności, czuj się poinformowany nasz drogi użytkowniku.

Abalone Quattro

Recenzja gry Abalone Quattro od wydawnictwa REBEL.PL

Wydawca: REBEL.PL
Autor: Laurent Levi, Michel Lalet
Cena (wydawcy): 109,95 zł
Rodzaj: Logiczna
Poziom skomplikowania rozgrywki: Niski
Losowość: Bardzo Niska
Gra składa się z:
- 56 kulek w czterech kolorach (żółty, czerwony, biały i czarny)
- Plastikowej planszy w kształcie sześciokąta foremnego


Abalone jest grą logiczną dla dwóch graczy, w której przesuwamy kulkami po planszy w kształcie sześciokąta w taki sposób, aby wypchnąć poza nią kulki przeciwnika. Istnieją różne warianty tej gry. My zajmiemy się wersją Quatro, przeznaczoną dla czterech graczy.


Gra planszowa wydawnictwa REBEL - Abalone Quattro, recenzja dla Konwenty Południowe Na początek przyjrzyjmy się różnicom między Abalone Clasic i Abalone Quatro oraz zawartości pudełka. Pierwszą i najbardziej oczywistą jest tu ilość kulek, bo zamiast standardowych 28 (14 czarnych i 14 białych), pudełko zawiera dodatkowy zestaw żółtych i czerwonych. Razem 48. Są one wykonane bardzo ładnie. Pokryte szklanym materiałem gwarantują długie lata gry bez uszkodzenia. Chyba, że ktoś wpadnie na pomysł rzucania nimi… W opakowaniu znajdziemy jeszcze prostą, plastikową, czarną planszę w kształcie sześciokąta. Plansza zawiera dziury i „prowadnice”, za których pomocą poruszają się kulki. Jeden bok ma 5 takich otworów. Zaznajomieni z grą zauważą, że to dokładnie taka sama plansza jak w klasycznej wersji. Poza tym w pudełku znajdujemy króciutką instrukcję w całości po polsku.

Jak już pisałem we wstępie, celem rozgrywki jest wypchnięcie sześciu kul przeciwnika. Możemy tego dokonać, przesuwając własne kule po planszy. Każdy gracz w swojej turze może przesunąć swoje kulki o jedno pole. Naraz można poruszyć do trzech sztuk, ale wszystkie w jednym kierunku (taki swoisty pociąg). Sumito – wypchnięcie odbyć się może tylko wtedy, kiedy gracz wypychający ma przewagę liczebną. Czyli dwie kule mogą popchnąć jedną, trzy mają moc wypchnięcia dwóch.

Jak widzicie, gra jest bardzo prosta zarówno pod względem zasad jak i rozgrywki, i to tylko od Waszego przeciwnika zależeć będzie jak spory wysiłek włożymy w zwycięstwo. Jednak nie oznacza to, że gra nie ma wiele do zaoferowania, jest wręcz przeciwnie. Jak chyba każda, dobrze zrobiona gra logiczna, w „Abalone Quattro” można rozegrać dziesiątki, jeżeli nie setki partii i się nią nie znudzić. Jest to też pozycja ponadkulturowa i niezależna od wieku, więc zagrać w nią mogą właściwie wszyscy. W dzisiejszym świecie, przesyconym elektronicznymi formami rozgrywki, dobrze jest czasem pogimnastykować umysł, a do tego „zmusza” nas gra.


Wariant „Quattro” pozwala na grę dwóch, trzech i czterech graczy. W każdym wypadku ustawienie jest inne,

Gra planszowa wydawnictwa REBEL - Herosi, recenzja dla Konwenty Południowe

cel i zasady się jednak nie zmieniają. Jest to świetna pozycja dla każdego, kto lubi się nieco pogłowić i rzucić wyzwanie znajomym. W grze nie ma półśrodków. Wygrany może być tylko jeden… Ale czy na pewno? Nie! Można również zagrać drużynowo, co jeszcze bardziej rozbudowuje i urozmaica rozgrywkę. Kupując jedną grę mamy ich kilka, co nieco rekompensuje dosyć wysoką cenę, wygenerowaną głównie przez ilość kulek (jest to jedyna różnica). Polecam Abalone Quattro także ze względu na specyfikę samej gry, przy której świetnie się będą bawić zarówno młodsi, jak i starsi gracze.

Grę zakupicie na stronie wydawcy pod poniższym linkiem:
http://www.rebel.pl/product.php/1,4/99816/Abalone-Quattro.html