Sushi Go!

sushi go

rebel

Wydawca: Rebel
Autor: Phil Walker-Harding
Rodzaj: Karciana
Poziom skomplikowania rozgrywki: Niski
Losowość: Średnia
Gra składa się z: 
- Instrukcji
- 14 kart Tempura
- 14 kart Sashimi
- 14 kart Pierożek gyoza
- 12 kart 2 Futomaki
- 8 kart 3 Futomaki
- 6 kart 1 Futomaki
- 10 kart Nigiri z łososiem
- 5 kart Nigiri z kalmarem
- 5 kart Nigiri z jajkiem
- 10 kart Pudding
- 6 kart Wasabi
- 4 karty Pałeczki

Kiedy przyjdzie potrzeba zagrania w szybką i prostą gierkę, która do tego jest całkiem przyjemna w rozgrywce, z pomocą przychodzi Rebel z przepyszną karcianką Sushi Go!

Grę otrzymujemy w wytrzymałym, niewielkim pudełku wykonanym z metalu. Na wieczku znajdują się wytłoczone wzory w kształcie logo gry oraz ilustracji. Obrazki są naprawdę sympatyczne, w uroczym stylu (typowym dla Japonii „Kawaii”). Przyznam, że ten typ opakowania naprawdę przypadł mi do gustu. Uważam, że jest to taki rodzaj gry, który sprawdzi się na wyjazdach, więc wytrzymałość i mobilność pudełka jest bardzo istotnym aspektem. Na spodzie możemy jeszcze doczytać, że gra uczy dzieci strategii i oceniania prawdopodobieństwa. Czy rzeczywiście tak jest? O tym już za chwilę.

W pudełku znajduje się 108 kart ułożonych w dwóch rzędach oraz instrukcja obsługi. Jeśli chodzi o same karty – są naprawdę dobrze wykonane. Dobrano bardzo dobry materiał do druku. Karty są zarazem gładkie i o lekko szorstkiej teksturze - dzięki temu są wystarczająco śliskie żeby wygodnie dało się je tasować, a jednocześnie nie ześlizgują się ułożone w stos. Graficznie są przyjemne dla oka, a przede wszystkim bardzo czytelne w przekazie.

Zasady gry są całkiem proste. W rozgrywce może wziąć udział do pięciu osób od ośmiu lat wzwyż. Jej celem jest zdobycie jak największej ilości punktów po trzech rundach. Punkty zdobywa się poprzez zbieranie odpowiednich kart (na każdej jest opis wartości punktowej) przy czym niektóre z nich nie dają punktów samodzielnie, a jedynie w określonym komplecie. Gra polega na tym żeby z kart które gracz otrzyma do ręki (ilość kart w ręce jest zależna od ilości graczy) wybrać tylko jedną, odłożyć ją koszulką do góry na stół i przekazać pozostałe karty graczowi po lewej stronie. Sam oczywiście otrzymuje karty sąsiada z drugiej strony. Następnie jednocześnie gracze odkrywają wybrane na stole karty i powtarza się cały proces – wybranie jednej, odłożenie, podanie dalej, aż do wyczerpania kart z ręki. Całą grę gracz musi śledzić, jakie są szanse, że któraś z kart, którą już miał w ręce, a jej nie wybrał, do niego wróci - by mógł skompletować punkty. Warto również obserwować jakie karty wybierali inni gracze. Jest to szczególnie ważne przy zbieraniu tych wysoko punktowanych kombinacji - oraz Puddingów, które na samym końcu gry punktują tylko temu graczowi, który zdobędzie ich najwięcej.

Sama rozgrywka przebiega raczej spokojnie. Gra nie wywołuje jakichś niesamowitych emocji czy szaleństwa. Raczej właśnie polega na skupieniu się i zastanawianiu nad tym jakie karty mogą do nas wrócić i jakie są szanse, że inni gracze nie zabiorą tych, które będą nam potrzebne, by zebrać komplet punktów. Tutaj właśnie wyjaśnia się opis z pudełka – uczy strategii i oceny prawdopodobieństwa. Owszem, trzeba odrobinę pogłówkować, ale nie jest to wysoce skomplikowana matematyka, dzięki czemu najmłodsi rzeczywiście mogą ćwiczyć w trakcie gry owe umiejętności. Najbardziej uciążliwą częścią gry jest liczenie punktów - Sushi Go! niestety nie podaje w tym żadnej pomocy – brak w pudełku notesika czy jakichkolwiek znaczników punktów.

Podsumowując: Sushi Go! Jest grą idealną na zabicie czasu czy szybką partyjkę ze znajomymi i świetnie sprawdzi się jako gra podróżna ze względu na swój niewielki, mobilny rozmiar i wytrzymałe pudełko. Jest też doskonałą grą familijną, która może połączyć pokolenia, a najmłodszym członkom rodziny pozwoli też się czegoś nauczyć.

Tagged Under