Kolejne niechciane wyskakujące okienko, jednak Unia Europejska wymaga od nas, byśmy poinformowali Cię o wykorzystywaniu i zjadaniu twoich ciasteczek (cookies) oraz wykorzystywaniu Twoich super tajnych danych. Robimy to tylko po to, by zwiększyć komfort i funkcjonalność portalu oraz dlatego, że jesteśmy głodni i lubimy ciasteczka. Zgodnie więc z Polityka Prywatności, czuj się poinformowany nasz drogi użytkowniku.

Wraz z rozwojem cyfrowego świata coraz więcej osób gra w kasynach online. Globalny rynek gier hazardowych online osiągnął wartość 72,3 mld USD w 2021 roku. Patrząc w przyszłość, analitycy przewidują, że do 2027 r. osiągnie on wartość 131,4 mld USD, wykazując wzrost na poziomie 9,96% w latach 2022-2027. Pamiętajmy jednak, że jeszcze kilka lat temu nikt nie był wstanie przewidzieć załamania rynku kasyn stacjonarnych w związku z COVID-19 - tak jednak wygląda życie. Nie sposób przewidzieć każdej rewolucji.

Odsłony: 59

Najbardziej znana polska fabularna gra akcji z otwartym światem Wiedźmin, której pierwsza część została wydana w 2007 roku, jest znana chyba wszystkim graczom na świecie. Producenci tego przebojowego tytułu, by zaspokoić gusta bardzo szerokiego grona konsumentów, włączyli do gry także dodatki specjalne w postaci minigier. To powszechnie stosowany zabieg, który ma pozwolić mniej zainteresowanym lub zmęczonych głównym wątkiem graczom, na chwilę odpoczynku i oderwania się od zmagań głównego bohatera. Dlatego bohater tej gry Geralt bierze udział w trzech minigrach. Pierwszą jest walka na pięści, drugą kościany poker, podobny do tego, który jest oferowany przez wypłacalne kasyna dostępne w sieci. Trzecią minigrą są pijackie pojedynki, gdyż zgodnie z legendą wiedźmini byli powszechnie znani z tego, iż nie wylewali za kołnierz. Jeśli Geralt wypije więcej alkoholu od przeciwników, wówczas może liczyć na dostęp do unikalnych sekretów, a nawet na nagrodę pieniężną.

Odsłony: 161
Nieopublikowane

Wiedźmin 3 powraca i to w nieco odnowionej formie. Na rozpoczętym niedawno internetowym konwencie WitcherCon, CD Projekt zapowiedział właśnie Wiedźmina 3 na konsole najnowszej generacji Xbox Series X. Na nowych konsolach zagramy także w grę karcianą Gwent. Ta prosta, ale fenomenalna gra karciana CCG (Collectible Card Game) ze świata Wiedźmina cieszy się tak dużą popularnością, że niektórzy gracze żartują, że to Wiedźmin jest dodatkiem do Gwenta, a nie na odwrót. Gwent jest dostępny całkowicie w Internecie i możemy zmierzyć się w nim z graczami z całego świata, zupełnie jak w przypadku Kasyn Online. Kasyna internetowe mają mnóstwo podobieństw do Gwenta – można w nich świetnie się zabawić, a niektóre oferują nawet gry karciane z krupierem na żywo. Co więcej, tak i jak i w przypadku Gwenta, w kasynach online nie trzeba koniecznie grać na prawdziwą kasę, bo można zabawić się w trybie demo. Odważni mogą za to zagrać na automatach online o prawdziwe wygrane.

Odsłony: 369
Nieopublikowane

Gracze, którzy poszukują aktualnych informacji dotyczących imprez organizowanych z myślą o nich i ich pasjach, mogą czuć się nieco rozczarowani. Wiele eventów zostało odwołanych lub przeniesionych na przyszły rok, jak na przykład Festiwal Fantastyki Pyrkon, który według zapowiedzi organizatorów odbędzie się dopiero w czerwcu 2022 roku. Wiadomości o grach online znajdują się także w rankingach kasyn, które zawierają również informacje o ofercie i bonusach. Na szczęście, mimo uciążliwej dla wszystkich sytuacji pandemicznej, wciąż w naszym kraju organizowane są imprezy gamingowe.

Odsłony: 887

Mokon, Love i Japanicon. Ostatnia nazwa pewnie jest znana czytelnikom, jednak dwie pierwsze będą pamiętali tylko ci, którzy swoją przygodę z konwentami zaczęli przynajmniej w 2015 lub 2016 roku, bo właśnie wtedy odbyły się ostatnie edycje tych wydarzeń – Mokon 6 oraz Love Anime!. W 2019 roku zabrakło także Japaniconu, organizowanego nieprzerwanie od dziewięciu lat. Spośród organizowanych przez MiOhi konwentów, został jedynie Magnificon, który najprawdopodobniej odbędzie się w czerwcu, ale i o nim nie mówi się ostatnio za dobrze i tegoroczna edycja może okazać się niezadowalająca. Co właściwie się stało? Dlaczego tyle negatywnych opinii zaczęło pojawiać się w internecie na temat firmy organizującej powyższe eventy? I przede wszystkim: czego może to nauczyć inne grupy robiące konwenty?

magnificon

Odsłony: 2693

Od momentu, gdy wydałem pierwszą książkę, sporo osób zgłosiło się do mnie z zestawem dość podobnych pytań. Jak wydać? Jak pisać? Co zrobić, by zaistnieć? Do tego tak w skrócie sprowadzają się liczne pytania innych młodych autorów, w znaczącej większości będących jeszcze długo przed debiutem.

maszyna do pisania

Odsłony: 977

Warsaw Comic Con ogłasza się jako największe wydarzenie popkulturalne w kraju, a ostatnio nawet szafuje hasłem „największy konwent popkultury w Europie”, co jest dosyć dużym nadużyciem. Takim hasłem organizatorzy zupełnie ignorują przy tym istnienie Pyrkonu, który – według oficjalnych danych i pewnych szacunków (ponieważ organizacja WCC nie potrafi spójnie odpowiedzieć na zadawane pytania) – wciąż jest większy pod względem liczby odwiedzających, a na pewno nie ma sobie równych w liczbie oferowanych atrakcji, stref i rozrywek. Już nawet nie wspomnimy o innych eventach odbywających się w całej Europie, które są bezkonkurencyjne. Ale nie o tym jest ten tekst, bo jak już pisaliśmy w naszym artykule pod tytułem „Co jest większe? Pyrkon czy Warsaw Comic Con?”, tych imprez nie da się porównać inaczej, niż zestawiając właśnie liczby uczestników. Niemniej, czy organizatorzy – Ptak Warsaw EXPO – radzą sobie z tak dużym festiwalem? Po ostatnich doniesieniach nie mogliśmy tego nie sprawdzić. Przejrzeliśmy dziesiątki (jeżeli nie setki) wypowiedzi konwentowiczów, wystawców, a nawet gości, porównaliśmy je z własnymi doświadczeniami, a następnie zebraliśmy wszystko i taki oto jest efekt.

Odsłony: 3358

Całkiem niedawno (stosunkowo) pisaliśmy na temat organizatorów konwentów i imprez popkulturalnych. Szczególnie o tym, ile pracy kosztuje tych ludzi doprowadzenie wydarzenia do stanu, jaki widzicie podczas jego trwania, a nierzadko w ogóle do tego, żeby się ono odbyło. Przy całym tym wysiłku potencjalny zarobek, o ile w ogóle taki jest, prawie nigdy nie wynagradza włożonych sił, czasu, a nierzadko i własnych pieniędzy. Dziś natomiast popatrzymy na to wszystko z innej strony, naszej – medialnej. Bo przecież my także mamy swój, nieskromnie mówiąc, całkiem spory wkład w wiele wydarzeń odbywających się w naszym kraju. Opowiemy Wam też o tym, jakie relacje wiążą nas z organizacjami konwentowymi, co mamy z tej pracy i co właściwie robimy, a czego nie widzicie.

identyfikatory z odwiedzonych konwentów

Odsłony: 2103

Już od blisko roku nosiłem się z zamiarem napisania tego tekstu, jednak potrzebowałem oficjalnych danych, by móc przygotować materiał merytorycznie, a nie bazując na plotkach bądź informacjach zdobytych z niepewnych źródeł. W tym celu napisałem do organizatorów opisywanych tutaj imprez z prośbą o wyjaśnienie metod zliczania uczestników, na podstawie których powstają dane przedstawiane nam na planszach promocyjnych. I o ile z Pyrkonem nie było żadnych problemów i informacje otrzymałem w ciągu trzech dni, o tyle Warsaw Comic Con ignorował jakiekolwiek próby komunikacji, a musicie wiedzieć, że próbowałem naprawdę wszystkiego: od oficjalnych maili, poprzez wiadomości na fanpage i inne media społecznościowe, aż po pisanie na prywatne konta na Facebooku i dzwonienie na zdobyte numery telefonów do poszczególnych organizatorów. Wreszcie, po niemal roku, udało się uzyskać oficjalną informację i ten tekst może ujrzeć światło dzienne.

Odsłony: 2799

Podsumowanie roku to dla mnie trudny tekst, bo jak tu opowiedzieć o wszystkim, co działo się w prężnie rozwijającej się redakcji przez 365 dni i jednocześnie nie zanudzić czytelnika na śmierć? Ale należy Wam się „kilka” słów podsumowujących wszelkie zmiany, ulepszenia czy ogólnie to, co właściwie robiliśmy.

Odsłony: 1041