Dwa krakowskie konwenty mangowe, które odbywały się w tym samym mieście, terminie i zaledwie 3 kilometry od siebie, jeszcze do niedawna nie schodziły z ust konwentowej społeczności mangowej. Tak zwane „Krakowskie Derby” – czyli Magnificon Winter Expo 2023 i Xmascon 2023 – były nierzadko porównywane zarówno przez uczestników konwentów, jak i przez osoby funkcyjne czy choćby przez nas. O tej potencjalnej rywalizacji powstawały memy i żarty, a wiele osób zastanawiało się, który konwent wybrać.
Ci, którzy zdecydowali się na Xmascon i chcieli wesprzeć organizatorów wyższą kwotą akredytacji w zamian za pakiet gadżetów, mogli się srogo zawieść, jeśli liczyli, że skoro zapłacili więcej, to otrzymają wszystko, do czego zobowiązali się organizatorzy. Co znalazło się w pakietach VIP?
Zawartość VIP Scarlet:
- bilet dwudniowy
- nocleg od 1 do 3 Grudnia
- przypinka konwentowa
- bubble tea
- świąteczny szaliczek
- sleeproom VIP
- koszulka konwentowa
- kubek konwentowy
Zawartość VIP Violet:
- bilet dwudniowy
- nocleg od 1 do 3 Grudnia
- przypinka konwentowa
- bubble tea
- świąteczny szaliczek
- sleeproom VIP
Nie bez powodu informacja o szalikach została przez nas wytłuszczona. Otóż na miejscu okazało się, że szalików nie dostał nikt. Organizatorzy obarczają winą firmę, która miała je dostarczyć.
Mija już trzeci tydzień od zakończenia konwentu, a organizatorzy nadal nie opublikowali żadnej informacji na ten temat. Nie wysłano też (na moment pisania tego tekstu) żadnego maila do posiadaczy pakietów VIP, mimo prób komunikacji mailowej oraz na naszym serwerze Discord, gdzie pojawiają się oficjalni przedstawiciele organizacji.
Wystąpiliśmy z prośbą o oświadczenie od firmy Ryucon sp. z o. o, która organizowała tegoroczny Xmascon. Odpowiedzieli oni, że do posiadaczy biletów VIP zostanie wysłany mail z informacją, że każdy posiadacz będzie mógł wymienić nieotrzymany szalik na zniżkę za zakup biletu na nadchodzący Ryucon 2024. Mogą oni też zdecydować się ten zaległy szalik. Na podjęcie decyzji będzie 14 dni, po których organizatorzy złożą zamówienie do innej firmy.
Czy jest to odpowiednie załatwienie sprawy? Wątpliwości budzi brak odzewu przez ponad dwa tygodnie. Powstaje też pytanie – co, jeżeli ktoś nie zdąży się zdecydować lub nie otrzyma maila z informacją o wyborze?
Co Wy sądzicie o takim sposobie komunikacji i opcjach do wyboru?