Zew Cthulhu, kultowa gra fabularna, powraca do Polski w wielkim stylu! Trwająca właśnie kampania została ufundowana w rekordowym tempie: 23 minuty, 100 tysięcy zebrała w 75 minut. Tylko w trakcie tej kampanii można zdobyć wyjątkowe scenariusze, pomoce do gry i gadżety.
Oparta na prozie H.P. Lovecrafta gra fabularna Call of Cthulhu, opracowana przez Sandy’ego Petersena (współtwórcę gier z serii Age of Empires oraz popularne gry FPS, jak Doom, Doom II: Hell on Earth czy Quake) została wydana po raz pierwszy w 1981 roku. Zew Cthulhu to gra, w której jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika Tajemnic, narratora opowiadającego historię. Reszta uczestników gry to Badacze Tajemnic, rozwiązujący zagadki bohaterowie z przypadku, którzy próbują powstrzymać mroczne siły przed przejęciem kontroli nad naszym światem.
Specjalnie dla polskiej edycji zostaną napisane scenariusze rozgrywające się w Polsce. Część z nich zostanie zebrana w dwa dodatkowe podręczniki: „Horror nad Wartą” oraz „Cienie Tatr”. Do tej pory użytkownikom udało się odblokować 23 cele, które dokładają za darmo wiele dodatków do gry.
Wydawnictwo zaprasza do wzięcia udziału w scenariuszu online pt. „100 lat przedwieczności”, który w całości rozgrywa się w serwisie społecznościowym Facebook. Dzięki decyzjom Użytkowników serwisu, Badacze podejmują kolejne decyzje, które będą mieć wpływ na dalszy bieg historii. Więcej informacji możecie znaleźć tutaj.
Jedną z osób, która zaangażowała się w scenariusz „100 lat przedwieczoności” jest Jakub Ćwiek. Jak on wspomina nagrywanie sesji RPG?
„Było fantastycznie! Wielka w tym zasługa Merry, Patrycji i Adama, jeszcze większa prowadzącego rozgrywkę Władysława. Do tego postać skrojona pode mnie, relacje między postaciami umożliwiające naprawdę świetną zabawę, duch przygody rodem z Indiany Jonesa przesiąknięty mrokiem Cthulhu. I do tego w tle tak ładnie zarysowana historia. Nie wiem czy osoba postronna widzi to na nagraniu, ale ja niemal dostrzegam moment, zaraz na początku, w którym pęka moja skorupa zmęczenia czy wątpliwości i kiedy zaczynam bawić się tak dobrze, jak dawno nie. Tempo gry, opisy i towarzyszące im emocje, odpowiednie wyważenie powagi i wygłupów, no i wzajemne reakcje czy to na głupoty czy na mądre acz nietypowe posunięcia. To był świetny team, z którym chętnie zagrałbym jeszcze parę razy. A kamera? Szczerze mówiąc, gdyby nie mikrofony, zupełnie bym o niej zapomniał. A tak, przez większość czasu czułem się obserwowany przez jedną istotę o tysiącu twarzy, o bluźnierczych nieraz myślach i niecnych zamiarach. Czyli prawidłowo.”
W projekt zostało zaangażowanych jest wiele osób, które od lat promują gry RPG w Polsce, m.in. Michał “Baniak” Bańka, grupy Graj! Kolektyw oraz Lans Macabre, Michał “Kuglarz” Dzidt, Jerzy Rzymowski, Adam Wieczorek oraz Miłosz. Patronem wydania zostali: Festiwal Fantastyki Pyrkon, Polter.pl, Game Troll TV, Gambit TV, Granie w Chmurach oraz grupa Panie i Panowie, Zagrajmy w RPG.
Kampanię można wesprzeć tutaj.
Więcej informacji o scenariuszu online „100 lat przedwieczności” tutaj.