Kolejne niechciane wyskakujące okienko, jednak Unia Europejska wymaga od nas, byśmy poinformowali Cię o wykorzystywaniu i zjadaniu twoich ciasteczek (cookies) oraz wykorzystywaniu Twoich super tajnych danych. Robimy to tylko po to, by zwiększyć komfort i funkcjonalność portalu oraz dlatego, że jesteśmy głodni i lubimy ciasteczka. Zgodnie więc z Polityka Prywatności, czuj się poinformowany nasz drogi użytkowniku.

13 września na półki księgarń trafi trzeci tom z serii “Kroniki Rozdartego Świata”, noszący złowrogo brzmiący tytuł “Cień Gildii”. Jako że nic co fantastyczne nie jest nam obce, z wielką radością chcielibyśmy ogłosić iż nasz portal objął owe wydanie swoim patronatem medialnym. Koniecznie zajrzyjcie poniżej, bowiem przedpremierowo uchylamy nieco rąbka tajemnicy, zarówno o samej książce, jak i jej wnętrzu.

– Proszę popatrzeć! – zawołał. – Niesamowite! Niech pan spojrzy, pierwszy raz w życiu widzę coś podobnego!

Ledwo wcisnąłem obok niego głowę w okno. Zerkną­łem w stronę bazy, ku górze i w lewą stronę. I szeroko otworzyłem usta. Nad kanionem Cabochon, przytwierdzony do ziemi dziesiątkami metrów lin kotwicznych, dryfował smukły automagiczny statek latający. Z szarym obłym balonem wypełnionym gazem, który zmniejszał jego ciężar. Z silnikami zamontowanymi po bokach i z tyłu, tak aby zapewnić pełną sterowność. Oraz gigantycznym godłem Zjednoczonej Republiki Arborii.

 “Kroniki Rozdartego Świata” to wydana przez Naszą Księgarnię seria, w której poznajemy rzeczywistość oczami Vincenta Thorpe, dawnego pomocnika magicznego czarodziejki Margueritte de Breville, znanej w Arborii jako Szalona Meg. Razem zgłębiali oni tajemnice Wojny Rozdarcia, która 700 lat wcześniej niemal zniszczyła cały świat. Była to praca dość niebezpieczna, toteż Vincent po jej zakończeniu marzył jedynie o spokojnym życiu na przedmieściach ze swoją ukochaną. Los chciał jednak inaczej, co zmusiło naszego bohatera do zrewidowania swoich dotychczasowych planów.

Trzecia część przygód Vincenta i jego przyjaciół nie daje bohaterom ani chwili wytchnienia. Wszak nad nowo odkrytym lądem trzeba będzie roztoczyć ochronę przed kolonizacją i podbojem. A to może stanowić wyzwanie, zwłaszcza, że w tym samym czasie ponownie uaktywnia się sekretne stowarzyszenie magów, których wiedza może zmienić, a nawet zniszczyć otaczającą nas rzeczywistość.. Jak zatem widać jedna rzecz pozostaje niezmienna - łatwo nie będzie.

Czyli traktował mnie jak samodzielnego gracza, i to takiego, któremu jeszcze nie ufał. Nic dziwnego, że nie wtajemniczył mnie w wewnętrzne sprawy Cienia Gildii. Nie należałem już do Meg, a nie pokazałem, kim się stałem; i nie chodziło wyłącznie o zdolności Maga Pustki. Minął prawie rok, odkąd wyruszyłem do Bretanii; w tym czasie umarłem, wróciłem do życia, uczestniczyłem w wojnie i budowie nowej Gildii Magów, a na koniec wspólnie z Belinde i Kathryn stworzyłem dzieło magiczne w postaci Mostu łączącego dwa rozdarte kontynenty. Nie byłem tym samym człowiekiem, któremu Arcymag zburzył dotychczasowy porządek świata podczas jednej krótkiej pogawędki.

 Kolejna odsłona “Kronik Rozdartego Świata” i tym razem wyszła spod pióra Aleksandry Janusz, która wcześniej dała się poznać jako autorka powieści “Dom wschodzącego słońca”. W jej dorobku znajdują się również opowiadania i artykuły publicystyczne dla magazynu Fahreheit, Kawaii i innych. Na co dzień jako doktor neurobiologii pracuje w Międzynarodowym Instytucie Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie, gdzie zajmuje się molekularnymi mechanizmami rozwoju neuronów, pamięci i uczenia się. W wolnych chwilach mierzy się za to ze swoim uzależnieniem od książek, nie ograniczając się tylko do jednego gatunku.

Dyliżans sunął gładkim cesarskim traktem pomię­dzy zalesionymi wzgórzami rejonu przygranicznego. Niemusiałem oszczędzać jednostek na nic większego i kusi­ło mnie, żeby zabrać się Lotem, podobnie jak zapewne zrobili to oficerowie. Ale półaktywni czarodzieje – a za takiego chciałem uchodzić – zazwyczaj nie mieli Źródeł dostatecznie silnych na tak zaawansowaną magię.

 Jeżeli podobnie jak my nie możecie się już doczekać “Cienia Gildii”, koniecznie zajrzyjcie do księgarń 13 września. Tym mniej zdecydowanym powinna z kolei pomóc nasza recenzja, której możecie spodziewać się wkrótce po premierze.

Cien Gildii

Czym są Konwenty Południowe

Konwenty w Polsce

Konwenty Południowe są największą w Polsce redakcją o wydarzeniach popkulturalnych w kraju. U nas znajdziecie najświeższe informacje o konwentach z różnych dziedzin. Początki portalu sięgają roku 2013 kiedy to zaczęliśmy od pierwszych konwentowych relacji i recenzji. Trzon i najważniejszy punkt działania stanowi nasza lista konwentów stanowiąca najobszerniejszy i najbardziej aktualny zbiór eventów odbywających się na terenie Polski. Nasze główne działy to konwenty fantastyki, mangi i anime, gier i e-sportu, gier planszowych czy LARP-y. Dzięki nam możesz też być stale na bieżąco dzięki newsom o wydarzeniach. Strona Konwentów Południowych jest także responsywna, co dodatkowo wspomaga nasza mobilna aplikacja na androida - Kalendarz/Lista Konwentów.

Galerie i fotorelacje z konwentów

Jako dziennikarze, jesteśmy obecni na wielu imprezach, a dzięki sieci fotoreporterów w całym kraju, jesteśmy w stanie wykonywać i publikować zdjęcia z konwentów w formie galerii na naszym Fanpage. W wygodny sposób możecie nawigować po imprezach z podziałem na kolejne lata i miesiące dzięki przejrzystym buttonom. Wystarczy kliknąć by przejść do interesującej nas fotorelacji z wydarzeń.

Recenzje książek, mang i gier planszowych

To nie wszystko. Portal stale się rozwija, co wpływa na otwieranie kolejnych działów. Od 2015 roku piszemy też recenzje książek o tematyce fantastycznej, a niedługo później na naszej stronie pojawiły się także recenzje gier planszowych, mang, systemów RPG i komiksów. Współpracujemy z 37 wydawnictwami co gwarantuje nam często przedpremierowy dostęp do materiałów i szybką recenzję, która podpowie Wam czego możecie się spodziewać.

Wywiady

Na naszej stronie znajdziecie także wywiady ze znanymi oraz debiutującymi cosplayerami czy pisarzami książek. Z racji tematyki portalu przeczytacie u nas także rozmowy z graczami, e-sportowcami i osobami związanymi z branżą gier elektronicznych.