Pierwszy „Wiedźmin” studia CD Projekt Red miał swoją premierę 26 października 2007 roku. Równe piętnaście lat później gra będąca pierwszym projektem doczekała się ogłoszenia remake’u.
„The Witcher Remake” dotychczas znany był pod kryptonimem „Canis Majoris” i jest częścią długofalowych planów wydawniczych studia. Poza „Canis Majoris” CD Projekt Red zapowiedziało jeszcze dwie gry spod znaku wilka: „Polaris” oraz „Sirius”.

Gra ruszy na silniku Unreal Engine 5 — po raz pierwszy studio odchodzi od REDengine, na którym powstały „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”, „Wiedźmin 3: Dziki Gon” i „Cyberpunk 2077”.

Za remake „Wiedźmina” odpowiedzialne będzie polskie studio Fool’s Theory, które współpracowało przy tworzeniu „Baldur’s Gate III”, „Hellblade: Senua's Sacrifice”, „Outriders” i „Gord”. Dodatkowo część pracowników Fool’s Theory brała również udział przy tworzeniu gier z wiedźmińskiej serii. CD Projekt Red będzie nadzorował oraz wspierał prace nad projektem.

Obecnie nie są znane dalsze szczegóły, a gra jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju.

banner the witcher remake

Mogłoby się zdawać, że popyt na gry augmented reality zniknął równie szybko, co zainteresowanie „Pokemon GO”. CD Projekt RED postanowił jednak na nowo rozbudzić zapał graczy i zapowiedział „The Witcher: Monster Slayer”. Potworów – znacznie mniej sympatycznych niż Pokemony, natomiast bardzo dobrze znanych wszystkim graczom „Wiedźmina” – nie będziemy łapać, ale zabijać je w celu kolekcjonowania trofeów. W grze czeka nas spotkanie m.in. z gryfem, leszym, endriagą i biesem. Między polowaniami na kolejne potwory będziemy mieli możliwość rozbudowania postaci naszego wiedźmina oraz wytwarzania i ulepszania przedmiotów i eliksirów.

„Dziady”, „Lalka”, „Kordian”, „Pan Tadeusz” i... „This War of Mine” w kanonie lektur. Plotki dotyczące uznania gry komputerowej za lekturę szkolną potwierdził dziś premier Mateusz Morawiecki na Twitterze. „Poprzez włączanie gier do systemu edukacji będziemy poszerzać naszą wyobraźnię i wnosić coś nowego do kultury – nie tylko polskiej, ale i całego świata.” – możemy przeczytać na tweecie Kancelarii Premiera.

Pomysł wystartuje w nowym roku szkolnym i będzie obejmować wyłącznie osoby pełnoletnie.

„This War of Mine” to produkcja 11 bit studios (twórców m.in. „Frostpunka”), w której gracz kieruje grupą cywili. Mają oni jedno zadanie – przetrwać. Żeby nie było zbyt łatwo, co chwilę trafiamy na różne przeszkody, od braku żywności i lekarstw, po widmo śmierci ze snajperskiego karabinu. Najważniejszym elementem rozgrywki jest jednak podejmowanie wyborów i lawirowania między życiem a śmiercią.

This War of Mine logo

CDP to spółka, która powstała w 1994 roku. Od tego czasu zajmowała się produkcją i dystrybucją gier na polski rynek. Wydawała polskie wersje m.in. „Baldur’s Gate”, „Diablo”, „Warcrafta”, a także była odpowiedzialna za dystrybucję wszystkich części „Wiedźmina”.

23 stycznia pojawiła się informacja o fali masowych zwolnień w CDP z nieznanego do tej pory powodu. 21 kwietnia natomiast spółka złożyła wniosek o upadłość, mimo wcześniejszych zapewnień, że do tego nie dojdzie.

CDP podlegało spółce CD Projekt do listopada 2014 roku, kiedy to doszło do wykupu menedżerskiego i spółka uniezależniła się od grupy kapitałowej.

Prawa do dystrybucji „Cyberpunka 2077” przypadły firmie Cenega i to ona jest obecnie odpowiedzialna za realizowanie zamówień standardowej wersji gry. Edycją kolekcjonerską zajmuje się natomiast CD Projekt RED.

Logo CDP

Paszport „Polityki” to nagroda ustanowiona przez tygodnik „Polityka” i przyznawana za twórczość artystom z całego kraju. Rozdanie Paszportów odbywa się corocznie od 1993 roku.
Od 2016 roku do kategorii: Literatura, Film, Teatr, Muzyka poważna, Muzyka popularna oraz Kreator Kultury dołączyła również Kultura Cyfrowa. Pierwszymi laureatami w tej kategorii byli twórcy z 11 bit studios („Frostpunk”), Piotr Iwanicki (członek teamu odpowiedzialnego za „Superhot”) oraz Michał Staniszewski ze studia Plastic (producent gier konsolowych „Linger in Shadows”, „Datura” i „Bound”).

Nominowanym w tej kategorii za 2019 rok jest Dawid Ciślak za grę „We. The Revolution” wydaną przez studio Polyslash oraz „Za pokazanie na przykładzie rewolucji francuskiej mechanizmów korumpowania i zastraszania sędziów oraz – dzięki błyskotliwemu wykorzystaniu potencjału interaktywnego medium – za zmuszenie odbiorcy do konfrontacji z własnym sumieniem”.

„We. The Revolution” to narracyjna gra indie z gatunku strategii/przygody, której akcja rozgrywa się w XVII-wiecznym Paryżu podczas rewolucji francuskiej. Gracz wciela się w rolę sędziego Trybunału Rewolucyjnego, a jego zadaniem jest osądzanie rewolucjonistów, antyrewolucjonistów oraz przestępców i obywateli, ale rozgrywka nie ogranicza się tylko do wydawani wyroków – poza salą rozpraw jesteśmy odpowiedzialni za życie prywatne naszego sędziego oraz jego działania polityczne. Najbardziej wyróżniającym elementem gry jest grafika utrzymywana w stylistyce polygon art.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy i liczymy, że gry komputerowe będą cieszyć się coraz większym uznaniem.

Zdjęcie: Leszek Zych dla tygodnika „Polityka”

Dawid Ciślak

Wczoraj wieczorem CD PROJEKT RED na swoim Twitterze wydał komunikat, z którego wynika, że premiera gry zostaje przesunięta na 17 września 2020 roku. Jak podają REDZI, gra jest już w zasadzie skończona i grywalna, ale wymaga szlifów i poprawek. Studio nie chce wydawać tytułu, który nie jest „kompletny”.

Pełna treść komunikatu poniżej:

Chcielibyśmy Państwu przekazać ważne informacje dotyczące daty wydania gry Cyberpunk 2077.

Dzisiaj postanowiliśmy przesunąć premierę z kwietnia na 17 września 2020.

Gra jest kompletna i można ją przejść od początku do końca, czeka nas jednak jeszcze wiele pracy.
Night City jest ogromne, zróżnicowane i pełne przygód; biorąc pod uwagę jego skalę i złożoność uznaliśmy, że potrzebujemy więcej czasu, aby zakończyć testowanie, usunąć usterki i nadać grze ostateczny szlif. Chcemy, aby Cyberpunk 2077 był ukoronowaniem naszej pracy na obecnej generacji konsol. Dzisiejsza decyzja da nam kilka cennych miesięcy, których potrzebujemy, by gra mogła zasłużyć na miano doskonałej.

Będziemy Państwa regularnie informować o naszych postępach.

Do zobaczenia w Night City!

Pod tekstem podpisali się Marcin Iwiński (CO-FOUNDER) oraz Adam Badowski (HEAD OF STUDIO).

Czy jest to dobry ruch ze strony CD PROJEKT RED? Lepiej chyba wydać lepszy produkt później, niż poprawiać go już „na produkcji”, jak to mają w zwyczaju niektórzy wydawcy.

cyberpunk 2077

Jakiś czas temu pisaliśmy o nowym projekcie od GOG.COM - polskiej platformy z grami - GOG GALAXY 2.0. Jest to kolejna aplikacja przechowująca twoją bibliotekę gier, ale wyróżnia ją jedna cecha. Potrafi ona synchronizować zbiory z innych platform! Obecnie są to:

  • Xbox Live
  • Epic Games Store
  • Origin
  • PlayStation Network
  • Steam
  • oraz Uplay

Możecie wziąć udział w otwartej becie już teraz, pobierając GOG GALAXY 2.0 z tego linku. Platforma działa z Windowsem 8 oraz nowszymi, a nawet na Mac OS X. Wstępne testy redakcji, gdzie połączono Epic Games Store, Origin, Steam i Uplay wskazują na to, że wszystko działa poprawnie. Aplikacja pokazuje również, ile gier i osiągnięć posiadamy na jakiej platformie oraz ile czasu zmarnowaliśmy spędziliśmy na graniu.

A jak wyglądają Wasze statystyki?

gog galaxy

Zdawałoby się, że przygody w wiedźmińskim uniwersum dobiegły końca. „Wiedźmin 3: Dziki Gon” domknął wszystkie wątki związane z postacią Geralta z Rivii, a sama marka udała się na zasłużoną emeryturę.

Raport dla inwestorów przygotowany przez spółkę CDPR mówi jednak coś zgoła innego – deweloperzy nie spoczną na laurach i mają zamiar uczynić z „Wiedźmina” i „Cyberpunka” linie produktowe. Potwierdza to także prezes studia, Adam Kiciński, w wywiadzie dla serwisu parkiet.com

Na „Wiedźmina 4” i kontynuację historii Białego Wilka nie mamy co liczyć, ale CDPR z pewnością nas zaskoczy.

Źródło grafiki: CD Projekt

witcher

Wrocławskie studio The Dust podpisało umowę w sprawie serii gier na podstawie przygód inkwizytora Mordimera Madderdina. Nad pracami ma czuwać sam autor, czyli Jacek Piekara. W wykreowanym przez niego świecie Jezus, zamiast zmartwychwstać, zszedł z krzyża i rozgromił swoich oprawców. W wyniku tego wydarzenia religia została oparta na karze i bezwzględności. Ludzie z kolei modlą się słowami: „Wilku Boży, który zagryzasz grzechy świata, zmiłuj się nad nami”.

Założenia projektu są bardzo ambitne. W przeciągu kilku lat twórcy zamierzają stworzyć grę na PC, konsole i urządzenia mobilne przeznaczoną dla starszej młodzieży i dorosłych. Oto wypowiedź Jacka Piekary:
„W świecie, w którym <<ludzie widzieli już wszystko>> chcemy im pokazać: nie, tego jeszcze nie widzieliście. Chcemy im powiedzieć: zaprowadzimy was do miejsc, w których przeżyjecie unikalne przygody i w których spotkacie ludzi, o których na dobre czy na złe, będziecie myśleli jako o wrogach albo przyjaciołach z krwi i kości. Chcemy was zabrać nie tylko na przygodową karuzelę, ale również na emocjonalny rollercoaster. I jeśli zejdziecie z niego uczuciowo obolali i poharatani, to pamiętajcie: właśnie o to nam chodziło!”

Jednymi z najbardziej irytujących rzeczy w życiu gracza są platformy. Ich różnorodność, mimo wielu zalet, potrafi niezmiernie irytować, zwłaszcza jeśli jest się w posiadaniu bogatej biblioteki gier. Łatwo się pogubić i trzeba zastanawiać się, którą pozycję mamy na której platformie. Nie pomagają też tytuły ekskluzywne, wymuszające na nas instalację kolejnych launcherów. 

Brzmi jak problem nie do rozwiązania. I pewnie taki by był, gdyby nie kosmiczny promyczek nadziei – GOG Galaxy 2.0. Aplikacja ma importować w jedno miejsce gry ze wszystkich platform, oferując przy okazji cały wachlarz udogodnień. Rankingi, jedna lista znajomych, czat, statystyki, dzięki którym poznamy wszystkie nasze osiągnięcia i czas gry, możliwość personalizacji i śledzenia nadchodzących premier – wszystko dzięki jednemu programowi na PC i konsole.

GOG Galaxy 2.0 wciąż jest w fazie produkcji, ale niecierpliwi mogą zapisać się do testów beta. Wystarczy wejść na stronę gogalaxy.com i mieć wcześniej utworzone konto GOG.

GOG Galaxy

Podobne artykuły