Konwenty Południowe - z nami nie przegapisz żadnego konwentu!
Program Fantasmagorii 2020 już dostępny!
Pojawił się już program tegorocznej Fantasmagorii, konwentu organizowanego w Gnieźnie w dniach 7–9 lutego. Każdy miłośnik fantastyki znajdzie tu coś dla siebie: prelekcje, filmy gry i konkursy.
Cały plan jest poukładany według sal (tematycznie), więc bez problemu można znaleźć każdą atrakcję. W każdej części poświęconej osobnej sali (m.in. Larpowa, sala prelekcji, dotycząca Star Wars, Anime itd.) jest rozpisane, co i o której godzinie się odbywa. Program jest dostępny tutaj.
A więcej info o wydarzeniu tu.
„Wiedźmin” sukcesem Netflixa - serial bije rekordy platformy
„Wiedźmin” z pewnością był najgłośniejszym i najbardziej wyczekiwanym serialem 2019 roku, co pokazują statystki oglądalności. Produkcja o zabójcy potworów przyciągnęła przed ekrany 76 milionów subskrybentów w ciągu miesiąca. Dało jej to pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych tytułów Netflixa. Zdobyła też podium wśród seriali, pokonując 3 sezon „Stranger Things”.
Co to oznacza dla samej platformy? Przede wszystkim wzrost akcji, które przewyższyły nie tylko Disneya i Amazona, ale nawet Apple'a. To jednak nie koniec rekordów – nie oszczędzono również na marketingu i promocji. „Wiedźmin” był pod tym względem najlepiej dofinansowaną produkcją w historii. Spółka wydała na ten cel ponad 879 milionów dolarów. Zwiększyła się również liczba jej abonentów – do 176 milionów.
A co to oznacza dla nas, szarych odbiorców? Z pewnością możemy liczyć na to, że Netflix nie pokusi się o utratę swojej kury znoszącej złote jaja i w 2020 oraz 2021 roku przeznaczy więcej pieniędzy na przygotowanie kolejnych sezonów „Wiedźmina” i innych tytułów, podnosząc ich jakość.
Anime Studia Ghibli na Netflixie!
Pojawiła się fantastyczna informacja dla fanów anime. Od 1 lutego na platformie Netflix będzie można obejrzeć kultowe animacje Studia Ghibli!
Studio zostało założone przez Isao Tahakatę i Hayao Miyazakiego w 1985 roku. To tam powstały tak znane na całym świecie animacje jak „Ruchomy zamek Hauru”, „Mój sąsiad Totoro” czy nagrodzony w 2003 roku Oscarem „Spirited Away: W krainie Bogów”.
Monety z „Wiedźmina” dla Fundacji Hospicyjnej
Mennica Gdańska wydała dwie monety o tematyce „Wiedźmina” Andrzeja Sapkowskiego. Jest też jedyną mennicą na świecie, która otrzymała od autora licencję na ich produkcję. To wielka gratka dla fanów „Wiedźmina” i kolekcjonerów monet.
Każda osoba, która dokona zakupu, ma możliwość pomóc opiekunom ciężko chorych osób. Do końca stycznia trwa promocja na monety, a środki z ich sprzedaży częściowo pomogą Fundacji Hospicyjnej.
Środki zebrane z akcji zostaną przeznaczone na wsparcie opiekunów rodzinnych i zapewnienie bieżącej opieki w domach ciężko chorych osób, planowana jest też budowa Centrum Opieki Wytchnieniowej, które będzie mogło zaopiekować się 90 rodzinami. Więcej o całej akcji możecie przeczytać tutaj.
Na konto Fundacji wpłynie 100 zł ze sprzedaży mniejszej monety i 1000 ze sprzedaży kilogramowej. Przy zakupie przez internet w uwagach wystarczy wpisać hasło Fundacja Hospicyjna, a przy zakupie telefonicznym należy je podać obsłudze sklepu.
Pierwsza moneta wybita jest ze srebra próby 999 i waży 62,2 gramy, ma nominał 5 dolarów. Do końca stycznia można ją kupić w cenie 1399 zł. Rewers przedstawia Geralta i Yennefer, którzy próbują uratować barda Jaskra, walcząc z Dżinem. Wiedźmiński miecz jest zdobiony czystym złotem, a Yennefer trzyma kolorową kulę wydrukowaną za pomocą drukarki 3D. Na awersie widać miecze Geralta na tle sali z Cintry. Pudełko na monetę ma nadruk Wilka, symbol cechu Wiedźmina. Ta moneta ma nakład 300 sztuk.
Druga moneta o średnicy 100 mm waży kilogram i ma nominał 50 dolarów. Jej koszt to 13 999zł. Jej rewers przedstawia scenę z Calanthe, królową Cintry, i Jeżem Erlenwaldu który oświadcza, że chce pojąć Pavettę, córkę królowej, za żonę. Scena pochodzi z opowiadania „Ostatnie Życzenie”. Na awersie zobaczyć można moment przyjazdu Geralta do Cintry. Moneta zdobiona jest dwoma agatami, przechowywana w drewnianej szkatułce z grawerem o kolorze niebieskim. Kilogramowa moneta została wydana w nakładzie 200 sztuk.
Współczesny „Beowulf”? – „Dziedziczka jeziora” Marii Dahvany Headley pod patronatem!
Willa wiedzie spokojne, pozbawione zmartwień życie jako żona dziedzica Herot Hall – swój czas poświęca opiece nad synem Dylanem, spotkaniom z innymi matkami, uczęszczaniem na przyjęcia urodzinowe i urządzaniem podwieczorków. Herot Hall, pełne dobrobytu, zdaje się być idealnym miejscem do życia. Pozory lubią jednak mylić i dla okolicznych mieszkańców to urocze miasteczko jest istną twierdzą, której strzegą niezliczone bramy, kamery i fotokomórki.
W jaskini poza granicami miasta żyje z kolei Dana, która jest kompletnym przeciwieństwem Willi. To weteranka wojenna, próbująca przetrwać wraz z niechcianym i nieplanowanym synem Grenem.
W końcu drogi Grena i Dylana krzyżują się i chłopcy podejmują decyzję o wspólnej ucieczce. Wtedy też splatają się losy Willi i Dany. Żadna z nich jednak nie wie, że Herot Hall otacza się zabezpieczeniami, by odgrodzić się właśnie od Grena.
„Dziedziczka jeziora” jest współczesną adaptacją „Beowulfa”, opowiedzianą z perspektywy matki Grendela.
Premiera książki już 12 lutego.
Gry docenione Paszportami „Polityki” – Dawid Ciślak z nagrodą w kategorii Kultura Cyfrowa
Paszport „Polityki” to nagroda ustanowiona przez tygodnik „Polityka” i przyznawana za twórczość artystom z całego kraju. Rozdanie Paszportów odbywa się corocznie od 1993 roku.
Od 2016 roku do kategorii: Literatura, Film, Teatr, Muzyka poważna, Muzyka popularna oraz Kreator Kultury dołączyła również Kultura Cyfrowa. Pierwszymi laureatami w tej kategorii byli twórcy z 11 bit studios („Frostpunk”), Piotr Iwanicki (członek teamu odpowiedzialnego za „Superhot”) oraz Michał Staniszewski ze studia Plastic (producent gier konsolowych „Linger in Shadows”, „Datura” i „Bound”).
Nominowanym w tej kategorii za 2019 rok jest Dawid Ciślak za grę „We. The Revolution” wydaną przez studio Polyslash oraz „Za pokazanie na przykładzie rewolucji francuskiej mechanizmów korumpowania i zastraszania sędziów oraz – dzięki błyskotliwemu wykorzystaniu potencjału interaktywnego medium – za zmuszenie odbiorcy do konfrontacji z własnym sumieniem”.
„We. The Revolution” to narracyjna gra indie z gatunku strategii/przygody, której akcja rozgrywa się w XVII-wiecznym Paryżu podczas rewolucji francuskiej. Gracz wciela się w rolę sędziego Trybunału Rewolucyjnego, a jego zadaniem jest osądzanie rewolucjonistów, antyrewolucjonistów oraz przestępców i obywateli, ale rozgrywka nie ogranicza się tylko do wydawani wyroków – poza salą rozpraw jesteśmy odpowiedzialni za życie prywatne naszego sędziego oraz jego działania polityczne. Najbardziej wyróżniającym elementem gry jest grafika utrzymywana w stylistyce polygon art.
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy i liczymy, że gry komputerowe będą cieszyć się coraz większym uznaniem.
Zdjęcie: Leszek Zych dla tygodnika „Polityka”
Premiera „Cyberpunk 2077” przesunięta o pół roku
Wczoraj wieczorem CD PROJEKT RED na swoim Twitterze wydał komunikat, z którego wynika, że premiera gry zostaje przesunięta na 17 września 2020 roku. Jak podają REDZI, gra jest już w zasadzie skończona i grywalna, ale wymaga szlifów i poprawek. Studio nie chce wydawać tytułu, który nie jest „kompletny”.
Pełna treść komunikatu poniżej:
Chcielibyśmy Państwu przekazać ważne informacje dotyczące daty wydania gry Cyberpunk 2077.
Dzisiaj postanowiliśmy przesunąć premierę z kwietnia na 17 września 2020.
Gra jest kompletna i można ją przejść od początku do końca, czeka nas jednak jeszcze wiele pracy.
Night City jest ogromne, zróżnicowane i pełne przygód; biorąc pod uwagę jego skalę i złożoność uznaliśmy, że potrzebujemy więcej czasu, aby zakończyć testowanie, usunąć usterki i nadać grze ostateczny szlif. Chcemy, aby Cyberpunk 2077 był ukoronowaniem naszej pracy na obecnej generacji konsol. Dzisiejsza decyzja da nam kilka cennych miesięcy, których potrzebujemy, by gra mogła zasłużyć na miano doskonałej.Będziemy Państwa regularnie informować o naszych postępach.
Do zobaczenia w Night City!
Pod tekstem podpisali się Marcin Iwiński (CO-FOUNDER) oraz Adam Badowski (HEAD OF STUDIO).
Czy jest to dobry ruch ze strony CD PROJEKT RED? Lepiej chyba wydać lepszy produkt później, niż poprawiać go już „na produkcji”, jak to mają w zwyczaju niektórzy wydawcy.